vrijdag 13 september 2013

Eerste les

Na een algemene inleiding vorige week hebben we gisterenavond terug de eerste echte les Tig lassen gehad.
Het was van vorig jaar geleden dat ik nog eens gelast had, en daar heeft de kwaliteit toch wel wat onder geleden. Ik zal vooralsnog wat oefening nodig hebben vooraleer ik mijn fiets frame in elkaar zal lassen.

Snel fotootje (met een slechte gsm) van de drie las oefeningen:

Voor de Flevoracer heb ik in de les de buizen besteld via het Kisp:
- 1x standaardlengte (6m) buis 40x40x1.5 voor het voorframe
- 1x standaardlengte (6m) buis 30x10x1.5 voor het achterframe
- 1x standaardlengte (6m) U profiel 25x10x1.5 voor de bevestiging van het stoeltje.

3 opmerkingen:

  1. 6meter buizen, hoeveel fietsen kan je daaruit maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Metalen profielen worden afgenomen per 6m, en dat is inderdaad veel te veel! Interesse om ook eentje te bouwen? ;-)
    Met de overschot zou ik, indien er tijd over is nog enkele andere projectjes willen bouwen (zoals een uitlijn apparaat voor de wielen van mijn Quest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen dank u, een flevobike heb ik al.
      maar een uitlijnapparaat voor mijn mango klinkt wel interessant.

      Verwijderen